dilluns, 30 de novembre del 2009

Les ombres a l'educació infantil 24/11/09

-Com podem treballar les ombres amb els nens?

Primer de tot s'ha de parlar d'elles, treballar-les primer a l'exterior abans de tancar els nens a les fosques (molts s'espanten i no els hi agrada).

Fer que els nens dedueixin que es una ombra a partir d'experiències ( si posem celo la ombra s'enganxa? I si la mullem, també ens mullem nosaltres? I si la tapem i desapareix, desapareixeu vosaltres? Que necessitem per que surti la ombra? Sol? Llum? I sempre la tenim al mateix lloc?... )

Un cop podem entrar a l'aula, és millor fer l'activitat en grups. (un grup pot estar al costat de l'interruptor per tal de que puguin controlar ells la llum)

-Què podem aconseguir treballant amb ombres?

-Crear un hàbit d'observació.

-Experimentar I descobrir el comportament de les ombres.

-Ser capaç d'establir deduccions.

-Educar el sentit estètic i plàstic.

-Obtenir més coneixement d'un mateix.

-Expressió dramàtica (treballem el cos, la mímica, per els nens tímids els hi va molt bé)

-Treball en grup.

-Sentit del temps.



Els nens a l'educació infantil són grans experimentadors , vertaders científics.

-Quines activitats podem fer?

-Podem treballar les ombres xineses (amb cartolina negre).

-Educar la percepció( teatrets, amb cartrons i paper vegetal)

-Recollir les ombres (calcant)

-Fer els perfils.

-Ombres amb colors.


Bibliografia bàsica : “jo i les ombres” i “les ombres a l'escola bressol i a parvulari”.


Nosaltres també em experimentat amb les hombres tot posant en el proector diferents objectes i papers de colors:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada