dilluns, 14 de desembre del 2009

JCLIC 14/12/09

Avui hem fet una visita al JCLIC. És una aplicació de software lliure on tu pots crear activitats educatives multimèdia des de la plataforma JAVA. És molt divertit aquest programa, pots fer puzzles, jocs de relacionar etc.


A la classe, a partir de unes imatges de fruitesque ens han donat, he fet aquest Jclic . Espero que us agradi, dintre de poc hi penjaré algun altre.

Debat. Vídeo sobre el Pla Bolonya.




Aquest vídeo és un debat que van fer a TV3 sobre el Pla Bolonya, us el podeu mirar i a veure si ens serveix d'ajuda per el nostre debat del dimecres, ja que és el tema central del debat.

dissabte, 12 de desembre del 2009

Treball del Territori. El Barri de Gràcia.

Dues turistes que volen tornar a visitar Barcelona, però aquesta vegada ho viuran d'una manera més tranquil·la i gaudint de l'ambient Barceloní.


Ens va costar arribar a tenir una idea fixa ja que en principi volíem fer una llegenda urbana,però pensant i pensant ens vam decidir per fer aquest barri de Barcelona tant especial.

El que m'ha costat més del treball no ha sigut tant la preparació prèvia ni la realització del power point sinó el moment de l'exposició davant la classe, passar tots aquells nervis i preocupacions per si ho faràs bé o t'equivocaràs,, si agradarà o no etc.

En definitiva, esperem que us hagi agradat i que hàgiu passat una bona estona.

diumenge, 6 de desembre del 2009

El soldadet de plom. Recitació.

La Natàlia Castillo, la Laia Rodriguez i jo mateixa , us vam explicar el conte del soldadet de plom com a recitació. Vam triar un conte ja que trobàvem que podria resultar més divertit. Personalment estava molt nerviosa i els nervis em van traicionar (una mena de por escènica) però tot i així vaig tirar endavant sense gaires entrebancs.

El soldadet de Plom


Hi havia una vegada un joguinaire que va fabricar un exèrcit de soldats de plom, molt drets i elegants. Cadascun portava un fusell a l'espatlla, una jaqueta vermella, pantalons blaus i un barret negre alt amb una insígnia daurada al front. Al joguinaire no tenia prou plom per a fer l'últim soldadet i el va haver de deixar sense una cama.


Ben aviat, els soldadets es trobaven a la vitrina d'una botiga de joguines. Un senyor els va comprar per regalar-los al seu fill com a regal d'aniversari. Quan el nen va obrir la caixa, en presència els seus germans, el soldadet sense cama li va cridar molt l'atenció.

El soldadet es va trobar de sobte davant d'un castell de cartró amb cignes flotant al seu voltant, en un llac fet de miralls.
Davant de l'entrada hi havia una bonica ballarina de paper. Portava una faldilla rosada de tul i una banda blava sobre la que brillava un lluentó. La ballarina tenia els braços alçats i una cama aixecada cap enrere, de tal forma que no se l'arribava a veure. Era molt bonica!

"És la noia ideal per a mi", va pensar el soldadet de plom, convençut de que a la ballarina li faltava una cama com a ell.Aquella nit, quan ja tots a casa se n'havien anat a dormir, els joguets van començar a divertir-se. El trencanous feia cabrioles mentre la resta de joguets ballaven i corrien per tot arreu.

Els únics joguets que no es movien eren el soldadet de plom i la bonica ballarina de paper. Immòbils, es miraven l'un a l'altre. De sobte, varen tocar les dotze de la nit. La tapa de la caixa de sorpreses es va obrir i d'ella en va sortir un follet d'expressió malvada.

- Tu què mires, soldat? - va cridar.El soldadet va seguir amb la mirada fixa endavant.

- D'acord. Doncs ja veuràs el que et passarà demà - va anunciar el follet.



A l'endemà, el nen va jugar una estona amb el seu soldadet de plom i després el va posar a la vora de la finestra, que estava oberta. Potser fou el vent, o potser fou el follet dolent, el cert és que el soldadet de plom va caure al carrer.
El nen va córrer cap a la finestra, però des de'l tercer pis no s'arribava a veure res.


- Puc baixar a buscar el meu soldadet? - va preguntar el nen a la criada. Però ella s'hi va negar, ja que estava plovent a bots i barrals. La criada va tancar la finestra i el nen va haver de resignar-se a perdre la seva joguina.

A fora, uns nens del carrer jugaven sota la pluja. Van ser ells els que van trobar el soldadet de plom boca terrosa, amb el fusell clavat entre les llombades.

- Fem-li un vaixell de paper! - va cridar un dels nens. Plovia tant fort que s'havia format un petit riu per les vores dels carrers. El nois van fer un vaixell amb un diari vell, hi van posar el soldadet i el van fer navegar.



El soldadet es mantenia rígid mentre el vaixell de paper es deixava endur pel corrent. Aviat es va ficar en una claveguera i per allà va seguir navegant.
"On aniré a parar?" va pensar el soldadet. "El culpable de tot això es el follet dolent. Es clar que no m'importaria si estigués amb mi la bonica ballarina."
En aquest moment, va aparèixer una rata enorme.

- Atura't! - va cridar amb veu estrident - Paga'm el peatge.

Però el soldadet de plom no podia fer res per aturar-se. El vaixell de paper va seguir navegant per la claveguera fins que va arribar al canal. Però ja estava tant mullat que no podia seguir surant i va començar a naufragar. Al final, el paper es va desfer completament i el rígid soldadet de plom es va enfonsar a l'aigua. Just abans d'arribar al fons, un peix gran se'l va empassar.

- Que fosc que està aquí a dins! - va dir el soldadet de plom - Molt més fosc que a la caixa de joguines.

El peix, amb el soldadet a L'estómac, va nadar per tot el canal fins arribar al mar.El soldadet de plom trobava a faltar l'habitació dels nens, les joguines, el castell de cartró i sobretot a la seva bonica ballarina.

"Crec que no els tornaré a veure mai més", va sospirar amb tristesa. El soldadet de plom no tenia ni la menor idea d'on era. D'altra banda, la sort va voler que uns pescadors passessin per allà i atrapessin el peix amb la seva xarxa.

El vaixell de pesca va tornar a la ciutat amb el seu carregament. Al cap de poc, el peix fresc ja era al mercat; just on feia les compres la criada de la casa del nen. Després de mirar la selecció de peixos, es va decidir pel més gros: el que tenia el soldadet de plom a dins.

La criada va tornar a casa i li va entregar el peix a la cuinera.

- Quin peix més bo! - va exclamar la cuinera quan el va veure.

Al moment, va agafar el ganivet i va començar a preparar el peix per a fer-lo al forn.

- Aquí hi ha alguna cosa dura - va murmurar. Després, plena de sorpresa, va treure el soldadet de plom.


La criada el va reconèixer immediatament.

- És el soldadet que se li va caure al nen per la finestra! - va exclamar.

El nen es va alegrar moltíssim quan va saber que el seu soldadet de plom havia aparegut. El soldadet, per la seva banda, estava una mica atordit. Havia passat tant de temps a la foscor!. Finalment, va adonar-se'n que estava de nou a casa.A la taula va veure els mateixos joguets de sempre, i també el castell amb el llac de miralls. Enfront estava la ballarina, recolzada en una cama. Hagués plorat d'emoció si hagués tingut llàgrimes, però es va limitar a mirar-la. Ella el mirava també.


De sobte, el germà del nen va agafar el soldadet de plom dient:

- Aquest soldat no serveix per res. Només té una cama. A més, fa pudor a peix.

Tots van veure aterrits com el noi llençava el soldadet de plom al foc de la xemeneia. El soldadet va caure de peu al bell mig de les flames. Els colors del seu uniforme desapareixien a mesura que es desfeia. De sobte, una ràfega de vent va arrencar la ballarina de l'entrada del castell i la va portar com un ocell de paper fins al foc, al costat del soldadet de plom. Una flamarada la va consumir en un segon.

L'endemà, la criada va anar a netejar la xemeneia. En mig de les cendres va trobar un tros de plom en forma de cor. Al costat, negre com el carbó, estava el lluentó de la ballarina.

Conte extret de la web



El soldadet de Plom (una mà de contes) aquesta és la història del soldadet de Plom, explicada d'una forma especial. espero que us agradi.
 

Eines de suport al pensament : els Fluxogrames.

Els fluxogrames són una eina que l'utilitzem per ajudar a resoldre una tasca. Com a futura mestra, podem utilitzar els fluxogrames per:

-Per ajudar-nos a planificar tasques.
-Ensenyar als propis alumnes la utilitat  d'aquesta eina. (prendre decicions, resoldre problemes, planificació, organització, destriar la informació essencial de l'accessòria, definició d'ordres i instruccions, compliment de normes i estructures...)

Per tal d'ajudar-nos a utilitzar aquest programa en Jordi ens va deixar unes pàgines web on explica en detalls que són i quin ús tenen els fluxogrames i els símbols que podem utilitzar.

Gliffy  ( és un programa web per crear fluxogrames)
 - Wiquipèdia, diagrama de flujo  ( explica detalladament que són i quin ús tenen aquests diagrames)
- mis algoritmos (pàgina de símbols creatius per els fluxogrames)

Ens han demanat una pràctica d'ús del fluxograma que consistia en expressar els diferents passos per creuar auna cruïlla, aqui teniu el meu resultat. Travessar la cruïlla
M'ha costat una mica ja que no coneixia el aquest programa, però crec que no té massa misteri saber utilitzar les coses bàsiques que ens ofereix el programa (cambiar la lletra, color, enllaçar uns símbols amb altres etc..)

dijous, 3 de desembre del 2009

El resum d'una setmana extraordinària. 3/12/09

En el seminari d'avui, hem vist els resums dels nostres companys sobre la setmana d'activitats extraordinàries.

hem tingut la sort d'ajuntar-nos amb un altre seminari , per tant l'experiència ha sigut més rica.
hi havien de tot tipus, uns han fet servir el power point, d'altres el movie maker, uns s'han gravat la veu i han fet un còmic i d'altres han muntat una petita representació. M'ha agradat molt veure aquests resums ja que cadascú ho fa d'una manera diferent, i crec que el resultat ha quedat molt maco.

Nosaltres , hem fet servir el movie maker per expressar la nostre setmana d'activitats.
El penjo aquí per tal de que el podeu veure i espero que us agradi.


dimarts, 1 de desembre del 2009

Àgora. seminari 1/12/09


En el seminari d'avui, em fet un petit debat de nivell de contingut de la pel·lícula àgora, la qual havíem de veure. Primer de tot, amb petits grups, hem comentat la pel·lícula i més tard ho em exposat amb comú.

Quins temes tracta àgora?

-Religió

-Ciència/astronomia/

-Filosofia

-Convivència

-Imposició

-Equilibri

-Igualtat de la dona (fins que arriba la lluita entre religió/filosofia)

-La violència

-Respecte

-Tolerància

-Educació

Han sortit molts temes, m'ha sorprès ja que no esperava treure tant suc a una pel·lícula.
També hem parlat mes o menys dels elements comunicatius que intervenen en la pel·lícula. Parlem de que l'Àgora és on veritablement hi ha diàleg (on Hipàtia dóna classes). En el parlament (estan els consellers) i al carrer també apareixen la comunicació. Podem veure que al principi més o menys conviuen les dues cultures (grecs i romans). Hi ha una llibertat social i de pensament però només entre mateixos nivells socials. També dir que es mouen sense cap coneixement de causa, sinó que es mouen per masses. Existeix una manipulació de la informació.
Per últim esmentar també que el model de professora que imparteix d'Hipàtia , és un model on tothom pot comunicar-se lliurement, tothom pot opinar, un model d'educació basat en el respecte.

Personalment, trobo que està molt bé, que parla de molts temes distints encara que viscuts en una altre època. És molt entretinguda i amena de veure. Té un gran llenguatge audiovisual ( amb els zooms que fan mirant la terra des de l'univers fins el lloc on succeeix la història)

Aquí deixo el trailer de la pel·licula  extreta de la web del youtube per tal de que us animeu a veure-la.





Però a part de comentar àgora també em parlat sobre el dia lliure de les activitats extraordinàries, m'ha agradat molt sentir com els companys ens expliquen on han anat, quina oferta educativa els oferien, si els ha adargat o no la visita etc. El museu de la xocolata, l'aquàrium, una obra de teatre, una ludoteca , el zoo i més han estat les propostes triades per els nostres companys. He pogut veure que hi ha moltes coses que fer amb els nens fora de l'escola, que hi han molts serveis, museus, granges ... oberts per ells i que poden gaudir d'allò més i a sobre aprendre sense ser ensenyats.